Str. Dr. Calistrat Grozovici, Nr. 1, Sector 2, București

secretariatinbi@mateibals.ro

021 201 09 80

Anunț Nr. 6933 din 20.06.2025

În conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare şi ale O.M.S. nr. 284/2007, privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor /examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice, modificat de art. 1 din O.M.S. nr. 954/2017.

Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” cu sediul în Bucuresti, sectorul 2, strada Dr. Calistrat Grozovici, numărul 1, organizează concurs /examen pentru ocuparea funcţiei specifice comitetului director de:

  • director financiar-contabil, contractual vacant pe perioadă determinată de patru ani,

din cadrul comitetului director al Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”:

DENUMIREA POSTULUI: Director financiar contabil
NUMĂRUL POSTURILOR: 1 post vacant
NIVELUL POSTULUI: funcție de conducere
COMPARTIMENT/STRUCTURĂ: Comitet director
DURATA TIMPULUI DE LUCRU: 8 ore pe zi; 40 de ore pe săptămână
PERIOADA: determinată                                         

Criteriile generale sunt următoarele:

a) au domiciliul stabil în România;
b) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
c) au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
d) nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.

Criteriile specifice sunt următoarele:

1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic;
2. au cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;
3. deţin certificatul de atestare a cunoştinţelor dobândite în domeniul Sistemului european de conturi, precum şi de cunoaştere a reglementărilor europene în domeniu *.

* cu excepția unităților sanitare publice cu paturi pentru care managementul a fost transferat către autoritățile administrației publice locale și către Primăria Municipiului București, conform prevederilor Legii nr. 500/2002, privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.

Dosarul de înscriere la concurs se va depune la secretariatul comisiei de concurs, la sediul Institutului National de Boli Infectioase  ”Prof. Dr. Matei Bals” – Serviciul RUNOS-IT și trebuie să conțină următoarele documente:


a) cererea de înscriere;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie de pe diplomă de licență sau de absolvire, după caz; 
d) curriculum vitae;
e) adeverință care atestă vechimea în specialitatea studiilor, după caz;
f) cazierul judiciar;
g) declarația pe propria răspundere că nu a desfășurat activități de poliție politică, așa cum este definită prin lege;
h) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
i) copie de pecertificatul de atestare a cunostintelor dobandite in domeniul Sistemului european de conturi, precum si de cunoastere a regklementarilor europene in domeniu
j) proiectul de specialitate.

CALENDARUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI CE VA FI ORGANIZAT LA SEDIUL INSTITUTIEI:

Nr. crt.ActivităţiData
1.Publicarea anuntului24.06.2025
2.Data limită pentru depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa: Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” cu sediul în Bucuresti, sectorul 2, strada Dr. Calistrat Grozovici, numărul 1.08.07.2025, ora 14.00
3.Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs10.07.2025, ora 14.00
4.Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor11.07.2025, ora 14.00
5.Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei  dosarelor14.07.2025, ora 14.00
6.Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor15.07.2025, ora 14.00
7.Susţinerea probei scrise16.07.2025, ora 10.00
8.Afişarea rezultatului probei scrise17.07.2025, ora 10.00
9.Susţinerea orală a proiectului de specialitate22.07.2025, ora 9.00
10.Sustinerea interviul de selectie22.07.2025, ora 11.00
11.Afişarea rezultatului interviului de selecţie22.07.2025, ora 15.00
12Afisarea rezultatelor finale23.07.2025, ora 12.00
13Depunerea contestaţiilor privind rezultatele finale ale examenului/concursului23.07.2025, ora 12.30
14.Data afisarii solutionarii contestatiilor24.07.2025, ora 12.30
15.Data afisarii rezultatului final al  examenului /concursului24.07.2025, ora 13.00

BIBLIOGRAFIA PENTRU CONCURS/EXAMEN
PENTRU FUNCȚIA DE DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL

DIN DOMENIUL LEGISLAŢIEI:

  1. Legea nr. 95/2006, republicată, privind reforma in domeniul sanatatii cu modificările si completările ulterioare, Titlul Vll-Spitale;
  2. Legea Finanţelor Publice nr. 500/2002, cu modificările si completările ulterioare;
  3. Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu modificările si completările ulterioare;
  4. Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările si completările ulterioare;
  5. Ordinul M.F.P. nr. 2021/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin OMFP 1917/2005, cu modificările si completările ulterioare;
  6. Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificările si completările ulterioare;
  7. Ordinul M.F.P. nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
  8. Ordinul M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare.
  9. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  10. H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  11. Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, republicată, privind controlul intern si controlul financiar-preventiv, cu modificările si completările ulterioare;
  12. Ordinul M.F.P. nr. 923/2014, pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările si completările ulterioare;
  13. Legea nr.15/1994 republicată, privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale;
  14. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003, privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice, cu modificările si completările ulterioare;
  15. Ordinul M.S nr. 1857/30.05.2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanitate;
  16. Hotararea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanitate, cu modificările și completările ulterioare;
  17. H.G. nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor institutiilor publice;
  18. Ordinul M.S. nr. 1043/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, cu modificările si completările ulterioare;
  19. Ordinul M.S. nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public;
  20. Ordinul M.S. nr. 414/2006 pentru aprobarea reglementarilor contabile specifice domeniului sanitar;

TEME – CADRU

Pentru proiectul de specialitate in vederea ocuparii functiei de director financiar contabil

  1. Analiza situatiei economico-financiare a spitalului
    1. Analiza veniturilor spitalului, pe tipuri de servicii;
    2. Analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri, secţii etc.);
    3. Propuneri de imbunatatire a finantarii spitalului, precum si de reducere a cheltuielilor efective.
  2.  Evaluarea spitalului pe baza indicatorilor de performanta economico-financiari
    1. Execuţia bugetara fata de bugetul de cheltuieli aprobat;
    2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii si in funcţie de sursele de venit.
  3. Fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli in vederea eficientizarii activitatii spitalului
    1. Fundamentarea activitatilor;
    2. Determinarea cheltuielilor pe secţii si tipuri de cheltuieli;
    3. Indicatori de eficienta determinati pe baza veniturilor si cheltuielilor spitalului.
  4. Strategia managementului in activitatea de investitii
    1. Echipamente;
    2. Modernizarea de secţii;
    3. Extinderi;
    4. Reparaţii capitale.
  5. Metode de creștere a eficienței utilizării resurselor financiare disponibile pentru sănătate

STRUCTURA PROIECTULUI DE SPECIALITATE pentru ocuparea postului de

DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL

  1. Descrierea situaţiei actuale a spitalului;
  2. Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări;
  3. Identificarea problemelor critice;
  4. Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute;
  5. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată:
    1. Scop;
    2. Obiective-indicatori;
    3. Activităţi:
      1. Definire;
      2. Încadrare în timp – grafic Gantt;
      3. Resurse necesare – umane, materiale, financiare;
      4. Responsabilităţi;
    4. Rezultate asteptate;
    5. Monitorizare – indicatori;
    6. Evaluare – indicatori.

Candidaţii aleg tema pentru proiectul de specialitate din cele stabilite de comisia de concurs, prin publicaţia de concurs, şi îl depun odată cu înscrierea la concurs.

Proiectul de specialitate trebuie să fie realizat individual de către candidat, să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8 – 10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 şi trebuie să fie depus la înscriere.

Bibliografia pentru concurs /examen şi temele – cadru pentru proiectul de specialitate, calendarul de desfășurare a concursului se afişează la sediul Institutului Național de Boli Infectioase „ Prof. Dr. Matei Balș” şi se publică pe site-ul institutului www.mateibals.ro

Relaţii suplimentare se obţin la sediul Institutului Național de Boli Infectioase „ Prof. Dr. Matei Balș”, datele de contact ale persoană de contact care asigura secretariatul comisiei de concurs: Serviciul RUNOS-IT, tel. 021/20.10.980, interior 3055, email: runos@mateibals.ro.

Manager,

As.Univ.Dr. Marinescu Adrian-Gabriel